Návod - Jak ušít letní dlouhou sukni ze třech dílů

18. června 2013 v 21:22 | cherryn |  Návody
Měsíc jsem měla v hlavě myšlenku, že Qian upletu nějaký letní ležérní svetřík a k tomu dlouhou letní sukni. Svetřík jsem upletla, jen na něj nemám návod, jelikož pletení je pro mě taková akční záležitost. Stále upravuji podle panenky, přizpůsobuji, což znamená, že na to není přesný popis a ani počet ok, jen tak všeobecně. Proto jsem se dnes pustila do bílé letní sukně a vzala jsem si k tomu foťák, abych se podělila, jak vznikala... a že to není nijak složité :-)
Vybrala jsem si lehčí letní materiál s vyšívaným vzorem, ale v podstatě jde ušít i z tenké džínsoviny.
Rozhodla jsem se, že ji ušiji ze tří dílů a každý díl bude mírně nařasený. Změřila jsem si na panence délku sukně, vydělila třemi a přidala na švy, které vždy budou nahoře i dole, jen k vrchnímu dílu jsem přidala o 1,5 více, abych mohla udělat tunýlek na gumičku.
Protože jsem chtěla aby každý kus byl řasený, tak jsem si nejdříve změřila obvod boků, kolik asi tak má mít první díl, který jsem udělala širší tak o 5cm než je tedy obvod boků. Druhý díl jsem střihla tak o 10cm delší než první a spodní, tedy třetí díl opět o 10cm delší než druhý díl, aby vznikla posloupnost a sukně se rozšiřovala postupně. Já jsem si přála, aby nebyla moc bohatá, takže záleží jak se rozhodnete, pokud má být více řasená, přidejte více cm u každého dílu.

Šít jsem začala nejdříve tunýlek na vrchním díle, doporučuji začistit entlovacím stehem a pak přehnout na šířku gumičky, kterou budete používat. Pak jsem nařasila jemně druhý díl a musí sedět délkou po nařasení, k délce toho prvního. To samé jsem udělala s třetím dílem, nařasila a přizpůsobila délce druhého dílu a ještě začistila spodní okraj.

Přišel čas sešít díly k sobě, což znamenalo dát k sobě lícem první a druhý díl a sešít, to samé jsem udělala s druhým a třetím dílem.

Já jsem se ještě rozhodla, že na každý šev přišiji krajku, dokonce každá má trochu jiný vzor :-)
Není to složité, jen jsem přiložila na šev s tím, že spodní šev dvou dílů jsem nasměrovala směrem nahoru k tunýlku na gumičku.

Teď už jen stačí provléknout gumičku...

a už to vypadá, že z toho něco bude :-)

Šířku gumičky jsem už měřila přímo na panence, přišpendlila a celou ji sešila dohromady i s gumičkou, prostě jeden ucelený šev a bylo hotovo... teda ještě jsem začistila ten šev a už se do ní soukala Qian :-)
K celkovému outfitu jsem navlékla perličky s motýlkem a bohužel jsem nenašla jiné vhodné boty, než tyto kozačky, ale snad se mi povede ještě něco vymyslet :-)

7 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 baziliska2-barbie baziliska2-barbie | Web | 19. června 2013 v 7:35 | Reagovat

No ta je suprová, moc krásná. Moc díky za tak úžasný návody na šití. Já se snad ještě naučím něco si ušít i když jsem taková "umělkyně". Qian sukýnka moc sluší.

2 Elea Elea | 19. června 2013 v 8:51 | Reagovat

super návod, to bych mohla snad zvládnout i já šicí dřevo :D

3 Eďa Eďa | Web | 19. června 2013 v 9:29 | Reagovat

Úžasná sukně, svetřík i Qian. Dokonalá kombinace.

4 Blanule Blanule | E-mail | Web | 19. června 2013 v 10:10 | Reagovat

Moc jí to sluší, jakmile bude ten stroj, vrátím se pro návody:-)
Obdivuji svetřík, já se pustila do štrikování taky, ale zatím to není ono. Ty Barbuchy jsou takoví hubeňouři, že to musím vypilovat. Zřejmě si budu muset koupit tenčí přízi, v obchodě mi to nedošlo a na dotaz jakou přízi a na co potřebuji, tak jsem nepromyšleně řekla, že to mám pro panenky a baba na mě koukala, jak na blázna, tak jsem vzala první co nabídla, ale je dost hrubá.
Nemáš zkušenosti s perlovkou, že bych to pletla ze dvou dohromady?

5 Šavrda Šavrda | Web | 19. června 2013 v 11:32 | Reagovat

Rení to je super!!! Skvělý návod, rozhodně ho využiji. ;-)
A musím říci, že to Qian nesmírně moc sluší! :-) Svetřík je také skvělý a víš co? Mě se ty boty k sukni náhodou líbí. ;-)

6 madamerouge madamerouge | Web | 19. června 2013 v 20:02 | Reagovat

Super návod, určitě ho vyzkouším :)

[4]: Blani, perlovka je na barbuchy ideální :)

7 Blanule Blanule | E-mail | Web | 19. června 2013 v 20:42 | Reagovat

[6]: Moc díky, sjedu na nákup a pustím se do toho:-)

8 Kolin Kolin | Web | 20. června 2013 v 21:18 | Reagovat

Ahoj Cherryn, chci se tě zeptat, jestli si tě můžu přidat do oblíbených? Taky mám zbírku různých věcí a převažují panenky. Doufám že tykání nevadí. A sukně vypadá dosti propracovaná i když ve skutečnosti je to pár stehů. Opravdu moc hezká a taková... vzdušná. Jako stvořená na léto ;)

9 Silkmilk Silkmilk | Web | 20. června 2013 v 23:21 | Reagovat

Moc povedená sukýnka a ke svetříku stylově pěkně ladí. Qian se mi v kompletu líbí :-)

10 panenkomanie panenkomanie | E-mail | Web | 21. června 2013 v 7:39 | Reagovat

[1]: Děkuji.. :-) se tady směju a jsem ráda, že návod Tě navede šít, protože mi přijde že to opravdu není složité!

[2]: Nino, to nevěřím že jsi šicí dřevo :-))

[3]: Díky Edi :-)

[4]: Tak to gratuluji k šicímu stroji :-) pro mě je to pomocník bez kterého si nedovedu existovat i přes to že ho nepoužívám denně. Na Barbie to musí být opravdu tenčí vlna, ale já se přiznávám, že nepletu na menších jehlicích nebo háčku než je číslo 2.5 a to se musím hodně přemlouvat, nemám ráda menší velikosti... takže využívám příze kterou mám koupenou na čepice pro kluky :-)

[5]: Šárko děkuji a víš co mi teď došlo? Že mám pro ni schované krásní hnědé kozačky, úplně jsem na ně zapomněla... ono tento typ sukně snese kozačky, jen jsou lakované a já bych raději viděla matné :-)

[6]: Děkuji a těším se že shlédnu sukni v Tvém podání! Přijde mi že jde ušít pro všechny velikosti panenek.

[8]: Ahoj, tykání nevadí :-) Budu ráda když se odkaz na můj blog bude vyskytovat na Tvých stránkách. Děkuji :-)

[9]: Děkuji... Qian trochu brblala, viděla se v krátkých bílých kraťasech :-))

11 Šavrda Šavrda | Web | 21. června 2013 v 17:54 | Reagovat

[10]: Souhlasím s tebou, že k této sukni jdou kozačky skvěle! :-) No vidíš! Tak už i botky máš! Tak to by chtělo další fotky. :-)

12 ajka ajka | Web | 26. června 2013 v 14:23 | Reagovat

Jéje, taková sukně by rozsvítila očka každé holčičce, nejen panence:-)
Ajka

13 Zimovka Zimovka | 6. července 2013 v 14:36 | Reagovat

[4]: ahoj,si dovolím poradit,bo v pletení jsem BORKA.Pletu z kojeneckých přízí a háčkuju z GLORIE.Jsou vhodné i veškeré háčkovací příze a hlavně tenké jehlice,já používám 2,5 maximálně 3 jehlice.

14 Blanule Blanule | E-mail | Web | 6. července 2013 v 21:01 | Reagovat

Moc díky za radu, už jsem se na pletení vrhla, háčkovaní mi bohužel nějak nejde. Koupila jsem nakonec Sněhurku a Perlovku, na tu jsem vzala ty nejtenčí jehlice, které jsem našla a vypadá to zatím velmi nadějně:-)

15 karolimo karolimo | 6. července 2013 v 21:16 | Reagovat

a z kama máš prosím ty sponečky?

16 panenkomanie panenkomanie | E-mail | Web | 7. července 2013 v 11:20 | Reagovat

[15]: sponečky jsem koupila ve Vietnamské tržnici :-)

17 viky viky | 1. ledna 2014 v 13:27 | Reagovat

Nevypadá to tak složitě, možná to skusím na MH ooak děkuju moc za návod :-)

18 online online | E-mail | Web | 2. září 2016 v 7:31 | Reagovat

Hello!