Háčkovaná paruka z Chemlonky - jak na to?

21. července 2012 v 19:49 | cherryn |  Návody
Obchod pod názvem galanterie bych měla opravdu míjet velikým obloukem! :-) Jen jsem se šla juknout co mají nového a objevila jsem chemlon pod názvem Chemlonka, vybavilo se mi dětství a maminčiny výrobky z chemlonu :-)
Druhotná myšlenka = musím ji mít a vyrobit z toho panence paruku. Ideální mi přišla bílá barva, ale nezůstalo jen u té, vzala jsem si pro jistotu i hnědou a fialovou.
Netrvalo to dlouho a vznikla tato pohádkově bílá paruka...

Začínám háčkovat základ pro paruku a napadlo mě postup nafotit... tak se o něj pokusím :-)
Nejdříve info, že chemlon je zrádný, je z tenkých nitek, které nejsou zatočené do příze, ale jen jakoby namačkané do sebe a proto je třeba eliminovat vše, co by nitky zachytávalo. Zvolila jsem velikost paruky na panenku Amber(WI) a jelikož má na hlavě dva suché zipy, které jsou velkým problémem i pro jiné paruky, natož pro paruky z příze, tak jsem pracovně hlavu panenky zabalila do mikroténového sáčku.
K výrobě stačí jen vlna, háček, nůžky, nějaký časopis a trpělivost.
Základní čepička na paruku je klasicky háčkovaná, kdy jsem začínala na 4 řetízková oka, která jsem spojila v pidi kroužek, což bude vidět na první fotce. Pak jsem naháčkovala krátkým sloupkem tolik ok, aby to byla jakoby malá placička. Dále jsem už háčkovala dlouhé sloupky s dírkou na 1 očko a sem tam jsem přidala nějaké to očko abych tvořila jakoby čepičku. Není to postup na to, jak se naučit háčkovat, ale jak vyrobit základ pro paruku, proto omluvte, že se tomu nevěnuji blíže s přesným počtem ok a nákresem :-)

V momentě, kdy se mi zdálo, že už ta základní čepička bude dostačující, tak jsem si připravila jednotlivé prameny chemlonu, které budou ve finále vypadat jako vlasy. Abych si práci ulehčila, tak jsem si namotala chemlon na časopis(neměla jsem po ruce jiný než od syna :-) )...

prostřihla jsem namotané prameny na jedné straně a získala stejně dlouhé prameny...

Teď je zapotřebí se rozhodnout, kolik pramenů budete chtít přiháčkovávat po jednotlivých dírkách na čepici, já se rozhodla, že první řadu(začínám vždy od spodní části hlavy) udělám vždy po třech pramenech, další řady jen po dvou pramenech a vrchní část opět po třech pramenech.
Začneme přiháčkovávat jednotlivé prameny, tak že provlékneme háček dírkou, nabereme v půli prameny a provlékneme zpět...

opět háčkem nabereme prameny a provlékneme vzniklým očkem z pramenů...

tím vytvoříme jakoby provlečený uzlík který utáhneme a je dostačující k upevnění jednotlivých pramenů, jelikož se dají upravovat jen lehce prsty...

ještě pohled na jednotlivé prameny, že stačí opravdu přidávat po jednom okýnku...

až dojdete k vršku hlavy, tak je vhodné přidat pár pramenů nahoře jakoby směrem k čelu, aby ten přechod nebyl jen kolečko nahoře, ale že tam vlasy mají padat hezky dozadu od pěšinky...

Na pěšinku si musíte nachystat tolik pramenů aby zakryly tu čelní část základní čepičky, na kterou ty prameny v půli přišijete. Bohužel jsem se dobrala k focení až když jsem tu hromadu pramenů měla přišitou, ale není to nic složitého, jednoduše se prameny dají vedle sebe a rovnou se, v polovině, zadním stehem přišijí k základní čepici.

ještě jeden pohled..

Tak a to byl poslední krok... paruka je hotová :-)
Ještě malý dodatek, že základní čepička se samozřejmě vytahuje při používání a není od věci do ní provléknout gumičku.

Výhoda háčkované paruky z příze je ta, že můžete kdykoliv do paruky přiháčkovat jinou barvu příze, třeba podle barvy oblečení. Paruka z chemlonu má ještě další výhodu, že nemusíte jednotlivé prameny příze rozplétat, což u klasické příze je nutné a výroba paruky se pak velmi protáhne.
Tato paruka bude jednou součástí nějakého nového outfitu a těžko říci která panenka ji dostane :-)

5 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Any :) Any :) | Web | 21. července 2012 v 19:54 | Reagovat

Skvělý návod!

2 Kůstka. Kůstka. | Web | 21. července 2012 v 19:58 | Reagovat

Skvělý nápad.

3 Jadvinka Jadvinka | Web | 21. července 2012 v 20:08 | Reagovat

krásně a přehledně si to Reni popsala :-D

4 Šavrda Šavrda | Web | 21. července 2012 v 21:03 | Reagovat

Perfektně popsaný návod. :-) Jen bych se chtěla ještě zeptat, ty vlasy nahoře, jakjsi je přišila, ty se čepičkou neprovlékají a rovnou se našívají? Já už také jednu dělala, ale ta pěšinka mě pěkně potrápila. :-(
Paručka je krásná a jsem na tom jako ty, také se musím galanterii vyhýbat obloukem. :-D

5 vexa vexa | 21. července 2012 v 22:16 | Reagovat

Dost dobrý! Připomnělo mi to jak naši vyráběli koberečky z chemlonu :-)

6 panenkomanie panenkomanie | E-mail | Web | 21. července 2012 v 23:11 | Reagovat

[3]:[4]: Děkuju, jsem ráda že to jde z toho pochopit!

[4]: Ano ta pěšinka se nevháčkovává, ale jen se přišije hustější pramen vlasů rovnou k té čepičce, jen se to musí dobře prošít, ať se chytí každý pramínek chemlonu nebo příze.

[5]: no přesně takové máma vyráběla :-) a také paruku na karneval a bambulkový závěs!!

7 Šavrda Šavrda | Web | 22. července 2012 v 11:23 | Reagovat

[6]: Aha! Tak moc děkuji. :-) Chtěla bych nějaké paručky udělat, takže jsem ráda za skvělou radu. :-)

8 moni moni | 25. července 2012 v 20:09 | Reagovat

Díky za popis,snad to podle něj zvládnu.Mám jednu moxinku,tak asi vyhrála konkurz na paruku.Chemlonku u nás mívají,ale ještě jsem si ji domů nedonesla.Jinak abych nezapoměla na pochvalu,panenka v bílé paručce vypadá jak elfí princezna.

9 moni moni | 25. července 2012 v 20:10 | Reagovat

Spadla jsem do spamu.

10 panenkomanie panenkomanie | E-mail | Web | 25. července 2012 v 20:15 | Reagovat

[8]: moni, klidně uberte počet pramenů do jednoho okýnka, z Chemlonky na Moxie budou opravdu stačit vždy jen dva prameny a uprostřed možná i jedna řada po jednom :-)

11 moni moni | 26. července 2012 v 14:03 | Reagovat

[10]:Máte pravdu.Moje Drahuška už má paručku hotovou a povedla se jen jsem musela rozmotávat.Vybrala jsem taky bílou barvu,protože mám v hlavě obraz Elfky.Tak ještě nějaké vhodné šatečky a můžeme fotit a chlubit se.

12 moni moni | 26. července 2012 v 14:04 | Reagovat

Nevím proč,ale zase jsem skončila ve spamu.

13 panenkomanie panenkomanie | E-mail | Web | 26. července 2012 v 15:58 | Reagovat

[11]: Tak to mám radost že se povedla! Dejte pak vědět až budou fotečky na světě! :-) Ten spam sama nechápu, já vidím, že to musím povolit a v tom prsty nemám, tak nevím co se blogu nelíbí :-/

14 eaven eaven | Web | 14. srpna 2012 v 18:33 | Reagovat

super

15 diky diky | Web | 1. září 2013 v 20:56 | Reagovat

Vaše paruka je úžasná. Už skoro dva roky řeším jak opravit vlásky panence, miminku. Výrobce nějak nepočítal s tím, že si s ní asi budou holčičky hrát, protože její původní vlasy vydržely v česatelném stavu jen pár dnů. Pak se změnily v prapodivné neupravitelné vrabčí hnízdo. Zkusila jsem oslovit jednu paní, která mi udělala paručku z rebornky, ale moc se nevyvedla. Zkusím se poohlédnout po chemlonu. Díky za typ

16 Náhoda Náhoda | 14. října 2013 v 19:16 | Reagovat

Díky zkusila jse to a je to super! Nemá to chybu. Jsem vám moc vděčná (-:

17 panenkomanie panenkomanie | E-mail | Web | 15. října 2013 v 7:44 | Reagovat

[15]: Bohužel ty umělé vlasy na panenkách trpí, pokud se člověk o ně vyloženě nestará. Kromě chemlonu se dá samozřejmě použít i kanekalon, který jde zakoupit i u nás.

[16]: Děkuji a jsem ráda že pomohlo! :-)

18 jarmilaK jarmilaK | Web | 27. března 2014 v 14:47 | Reagovat

To teda muselo dát hroznou práci. Paruka vypadá krásně, ovšem ta piplačka:)